27 Haziran 2014 Cuma

Siyah çim / Black grass nail art

(Please scroll down for English)

Herkese merhabalar,

Bugün aslında “gradient” denilen, renk geçişinin olduğu bir oje denemek istedim. Ama ortaya çıkan sonuç bana renk geçişinden çok, siyah çimleri hatırlattı =) Yine de beğendim ortaya çıkan tasarımı. Sizlerle de paylaşmak istedim. Yapılışı şöyle:


1. İlk olarak tüm tırnaklarımızı beyaza boyayarak başlıyoruz.
2. Sonra gri oje ve burada bahsettiğim ince çizgi fırçasını kullanarak rastgele çizgiler çiziyoruz. Bunu yaparken biraz beyaz kısım görünecek şekilde yukarıdan başlayıp tırnağımızın ucuna doğru çekmemiz yeterli.
3. Bu aşamada da aynı gri ile yaptığımız gibi bu defa da siyahla çizgiler çekiyoruz. Grinin bir kısmının görünür kalması gerekiyor.
4. En son olarak yıldız şeklindeki gümüş renkli pulu altına şeffaf oje sürerek tırnaklarımızın faklı yerlerine yapıştırıyoruz. (Bu kısım isteğe bağlı.)


Yıldızlı ve yıldızsız olarak nasıl göründüğünü yanyana koyarak göstermeye çalıştım. Sizce hangisi daha güzel? Sade olan mı, yıldızlı olan mı? Ben ikisini de sevdim.


En son ortaya çıkan sonuçtan memnunum ben. Epey hoşuma gitti. Siz de beğendiniz mi?

Sevgiler,
Alice



Hello everyone,

Today I actually intended to try a gradient design, but the end result looked more like black grass to me =) Yet, I like this look, as well. Therefore, I wanted to share it with you guys. This is how we do it:


1. First we paint all of our nails white.
2. Then, by using gray nail polish and the thin striping brush I mentioned here we draw random lines. To do this, we should start from the top part of our nails leaving some white part and draw the lines towards the tips.
3. Similarly, we use black polish and draw some random black lines to the tips. It is important that some gray polish be seen under the black.
4. Finally, we stick a silver star with the help of a little clear polish. (This step is optional.)


I tried to show you how it looks with and without stars. Which one do you like more? I think both look beautiful.


I am very happy with what I ended up with. What do you think?

Love,
Alice

1 yorum:

  1. nice look indeed! sometimes even when it does not result exactly as ou expected but you end up loving more! hehe I don't use this technique for gradients with creme nail polish, but it is really great for glitter gradients!

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...